2014. március 1., szombat

És akkor a saját projekt

Megvettem a keltetőgépet. :)
A hungaroceles változat mellett döntöttünk mert rengeteg fórum és utánaolvasás után elég egyértelmű lett számomra hogy a sima egyszerű műanyag elég gagyi, nem tartja a hőt és emiatt többet is fogyaszt meg rontja a kelési arányt is.
Íme Rozi a műAnya :) Hőfokot mér és mutat és lehet szabályozni, ami fontos mert később csökkenteni kell a hőt. Páramérőt és tojás lámpázót még szereznem kell.

A keltetésről általában, csak egy változat a rengeteg közül.
Van ahol azt írják hogy a tojás max 14 napos lehet van ahol azt hogy 10, van ahol 8 és ma aki vitt tőlem tojást keltetni, azt mondta hogy a használati útmutatóban 3 naposnál nem régebbit ír.
Na legyen ilyenkor okos az ember. Én a 10 naphoz szoktam igazodni, az teljesen reális. Régen mikor 300 tojást keltettünk jó kelési aránnyal, biztos hogy nem 3 meg 8 nap alatt gyűlt össze a 300 tojás.
A hőfokról is rengeteg különböző infó van, én a 37.7 mellett döntöttem.
Sikerült vennem 10 selyemtyúk tojást, ami már most csak 9 mert az egyiken volt  egy pici hajszálrepedés, amit csak itthon vettem észre.
Nagy bajban vagyok velük mert akitől vettem azt mondta 28 napra kelnek, erről a nagy interneten semmi infót nem találtam. Először azt akartam hogy őket előbb elindítom, de aztán jutott eszembe hogy mind a hőfok, mind a levegőzés, mind a páratartalom miatt amiket folyamatosan változtatni kell a különböző keltetési szakaszokban a 7 nap eltérés rengeteg, szóval vagy a selyem vagy a többi tojás rosszul járnak, ha viszont egyszerre indítom  akkor a sima csirkék 1 hetesek lesznek mire kikelnek a selyemcsibék, vagy összeszoknak vagy nem. De ha nem szoknak össze az még mindig a kisebbik baj mintha ki sem kelnek a rossz kalibrálás miatt.
Hétfőn 15-16h között megyünk Ócsára a 10 db fehér-ezüst Wyandotte tojásokért, addig meg gyűjtöm a saját tojásainkat, amennyi gyűlik addig annyi lesz indítva a gépben.

Szépen gyűlnek a tojások :)
A középső teljes sor a selyemtojások
A többi saját
A rácsozást én csináltam bele, hogy könnyebb legyen a forgatás meg így a 80 férőhelyesből kb 110 férőhelyes lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése